Sayfalar

8 Eylül 2010 Çarşamba

kendi ülkende yabancılık statüsü:)


Türkiye de herhangi bir televizyon programı, dizi, haberler veya reklam izlerken, bir gazete yazısı okurken veya dışarıda insan içinde dolaşırken bazı anlar olur ki, "ulen ne alakası var! " derim, "ne saçma şey", "bu tam bi salaklık!" der sinirlenirim bazen. Butür olaylara örnek vermeye gerek bile yok. Sadece kurban bayramında sokakta hayvanlara yapılanları gözlemleseniz yeterli olacaktır. Burada konu kesinlikle din, ırk değil tamamen kurban kesme becerisi ve yetkisi olmayan insanların işlediği zekasal ve mantıksal suçlardan bahsediyorum.
Hele üniversite bitirmişseniz, hele birkaç kitap okumuş ve ortalama bir genel kültür edinmişseniz bu anlarla karşılaşmamanız mümkün değildir.
Bu anlar hep, kendi ülkeme kendimi yabancı hissetmeme yol açardı! Sorunun bende olduğunu düşünürdüm bazen, taki Fransada birkaç yıl yaşayana kadar...
Tv de konuşan herhangi birisi, gazetelerden takip ettiğim bir yazı, dışarıda karşılaştığım bir olay, etrafımdaki insanlar... okadar "benden" ve "benim bakış açımdan"dılar ki "bu işi ben de yapsam kesin böyle yapardım" derdim içimden.
Fransa burada sadece bir örnek. Eminim beni daha fazla yansıtan, genel mantık ve zeka seviyesinde veya üzerinde bir ortalamaya sahip daha nice ülke ve milletler vardır.
Mesela geçenlerde Isveçte yaşayan bir arkadaşım yeni açılan bir alışveriş merkezinden bahsetti. Söylediğine göre sorumlu herhangi bir personel yokmuş, insanlar istediklerini alıp otomatik kasalardan geçirip kredi kartlarıyla ödüyorlarmış.
Fransa veya Isveçde yanlış şeyler yokmu? diyeceksiniz, tabiiki var ama tolere edilebilecek seviyelerde. Türkiye deki gibi, spor yorumcularının yüzde doksanı sporla ilgisi olmayan saçma sapan, kişisel yorumlar yapmıyor; veya politikayı takip ederken yüzde doksan sinirlenip "bukadarı da ayıptır be!" demezsiniz. Veya tv dizilerinin yüzde doksanı kötü çekimler, geride kalmış, tipolojiye dayanan senaryolar ve kendini tekrar eden tembellik kokan hikayelerden oluşmuyor. Hepsi var ama tolere edilebilecek seviyede, "okadar kusur kadı kızında da olur" diyebileceğiniz bir seviyede...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder